NYHEDSBREV.
Mange på arbejdsmarkedet, kan glæde sig til sommerferien, men mange tusinde andre kan ikke. Antallet af arbejdsulykker stiger voldsomt, der er anmeldt 63,707 arbejdsulykker til Arbejdstilsynet i 2021. ifølge henvendelsen fra Beskæftigelsesminister Peter Hummelgaard til Folketingets Beskæft
Der er simpelt hen sket en stigning, så det er helt grotesk. En del skyldtes covid -19. Vi, skal altså være meget, bedre til at passe på hinanden på arbejdsmarkedet. Læs mere på Arbejdstilsynets hjemmeside, her er mulighed for at finde yderligere triste, oplysninger af antallet arbejdsulykker og dødsulykker 2016-2021.
Anmeldte arbejdsulykker i tal - Arbejdstilsynet (at.dk)En god rigtig god nyhed fra Beskæftigelsesminister Peter Hummelgaard som er sendt til Folketingets Beskæftigelsesudvalg. Udkast til lovforslag. BEU 307. 27 juni 2022.
Lov om krav til arbejdsgivere, som stiller bolig til rådighed for ansatte.Loven finder anvendelse, når en arbejdsgiver stiller bolig til rådighed for én eller flere ansatte i Danmark.
Vi, vil i Foreninger rejsearbejdere.dk. Læse udkast til lovforslaget og evt. sende vores bemærkninger, når lovforslaget behandles i Folketinget.
---
Lovforslag L.116 Lov om etablering af statsgaranti på en del af ejendomskreditaftalerne i landdistrikterne fremsat af Erhvervsminister Simon Kollerup 9.februar 2022. Er nu vedtaget den.7.juni 2022.
Foreningen Rejsearbejdere.dk har for flere år siden rettet henvendelse med et noget lignende forslag til Folketinget om Statsgaranteret lån til Boliger, så endeligt kommer der nu et resultat.
Lovforslaget går ud på finansiering af ejendom til beboelse i landdistrikter med en 60-90 procent ordning således at de 30 procent finansieres af en statsgaranti. Formålet med lovforslaget, er at skabe bedre muligheder for at finansiere boliger i landdistrikter gennem en statsgaranti på den yderste del af boliglån for visse ejerboliger.
Det foreslås i lovforslaget, at der indføres en statsgaranti på en del af belåningen til ejerboliger, der enten har en handelspris under 8.000 kr. pr. m2 eller har en handelspris på mellem 8.000 og 10.000 kr. pr. m2 og ligger i et af de postnumre, som er oplistet i lovforslagets bilag 1. Det foreslås, at ordningen skal vare i 3 år.
Lovforslaget træder i kraft den 1. juli 2022.
Bilag 1: Postnumre omfattet af § 4, stk. 1, nr. 2 Følgende postnumre er omfattet af § 4, stk. 1, nr. 2: 3360 (Liseleje), 3370 (Melby), 3720 (Aakirkeby), 3751 (Østermarie), 3760 (Gudhjem), 3782 (Klemensker), 3790 (Hasle), 4173 (Fjenneslev), 4190 (Munke Bjergby), 4242 (Boeslunde), 4244 (Agersø), 4245 (Omø), 4261 (Dalmose), 4262 (Sandved), 4291 (Ruds Vedby), 4296 (Nyrup), 4470 (Svebølle), 4480 (Store Fuglede), 4490 (Jerslev Sjælland), 4571 (Grevinge), 4572 (Nørre Asmindrup), 4583 (Sjællands Odde), 4592 (Sejerø), 4593 (Eskebjerg), 4735 (Mern), 4772 (Langebæk), 4791 (Borre), 4792 (Askeby), 4793 (Bogø By), 4840 (Nørre Alslev), 4850 (Stubbekøbing), 4863 (Eskilstrup), 4871 (Horbelev), 4872 (Idestrup), 4874 (Gedser), 4880 (Nysted), 4891 (Toreby L), 4892 (Kettinge), 4894 (Øster Ulslev), 4895 (Errindlev), 4900 (Nakskov), 4912 (Harpelunde), 4913 (Horslunde), 4920 (Søllested), 4930 (Maribo), 4941 (Bandholm), 4942 (Askø), 4943 (Torrig L), 4944 (Fejø), 4945 (Femø), 4951 (Nørreballe), 4952 (Stokkemarke), 4953 (Vesterborg), 4960 (Holeby), 4970 (Rødby), 4983 (Dannemare), 4990 (Sakskøbing), 5400 (Bogense), 5450 (Otterup), 5463 (Harndrup), 5464 (Brenderup Fyn), 5471 (Søndersø), 5540 (Ullerslev), 5560 (Aarup), 5592 (Ejby), 5620 (Glamsbjerg), 5631 (Ebberup), 5672 (Broby), 5683 (Haarby), 5771 (Stenstrup), 5772 (Kværndrup), 5853 (Ørbæk), 5854 (Gislev), 5856 (Ryslinge), 5871 (Frørup), 5874 (Hesselager), 5882 (Vejstrup), 5883 (Oure), 5884 (Gudme), 5892 (Gudbjerg Sydfyn), 5900 (Rudkøbing), 5932 (Humble), 5935 (Bagenkop), 5943 (Strynø), 5953 (Tranekær), 5960 (Marstal), 5965 (Birkholm), 5970 (Ærøskøbing), 5985 (Søby Ærø), 6210 (Barsø), 6230 (Rødekro), 6240 (Løgumkloster), 6261 (Bredebro), 6270 (Tønder), 6280 (Højer), 6300 (Gråsten), 6320 (Egernsund), 6330 (Padborg), 6340 (Kruså), 6360 (Tinglev), 6372 (Bylderup-Bov), 6392 (Bolderslev), 6430 (Nordborg), 6440 (Augustenborg), 6500 (Vojens), 6510 (Gram), 6520 (Toftlund), 6534 (Agerskov), 6535 (Branderup J), 6541 (Bevtoft), 6621 (Gesten), 6622 (Bække), 6623 (Vorbasse), 6630 (Rødding), 6670 (Holsted), 6682 (Hovborg), 6690 (Gørding), 6771 (Gredstedbro), 6780 (Skærbæk), 6792 (Rømø), 6818 (Årre), 6823 (Ansager), 6830 (Nørre Nebel), 6852 (Billum), 6862 (Tistrup), 6870 (Ølgod), 6880 (Tarm), 6893 (Hemmet), 6900 (Skjern), 6920 (Videbæk), 6933 (Kibæk), 6940 (Lem St), 6960 (Hvide Sande), 6971 (Spjald), 6973 (Ørnhøj), 6980 (Tim), 6990 (Ulfborg), 7140 (Stouby), 7150 (Barrit), 7171 (Uldum), 7250 (Hejnsvig), 7260 (Sønder Omme), 7270 (Stakroge), 7280 (Sønder Felding), 7323 (Give), 7361 (Ejstrupholm), 7470 (Karup J), 7490 (Aulum), 7540 (Haderup), 7560 (Hjerm), 7570 (Vemb), 7600 (Struer), 7620 (Lemvig), 7650 (Bøvlingbjerg), 7660 (Bækmarksbro), 7673 (Harboøre), 7680 (Thyborøn), 7730 (Hanstholm), 7741 (Frøstrup), 7742 (Vesløs), 7752 (Snedsted), 7755 (Bedsted Thy), 7760 (Hurup Thy), 7770 (Vestervig), 7790 (Thyholm), 7800 (Skive), 7830 (Vinderup), 7840 (Højslev), 7850 (Stoholm Jyll), 7860 (Spøttrup), 7870 (Roslev), 7884 (Fur), 7900 (Nykøbing M), 7950 (Erslev), 7960 (Karby), 7970 (Redsted M), 7980 (Vils), 7990 (Øster Assels), 8444 (Balle), 8500 (Grenaa), 8560 (Kolind), 8570 (Trustrup), 8581 (Nimtofte), 8585 (Glesborg), 8586 (Ørum Djurs), 8592 (Anholt), 8762 (Flemming), 8766 (Nørre Snede), 8830 (Tjele), 8832 (Skals), 8860 (Ulstrup), 8950 (Ørsted), 8961 (Allingåbro), 8970 (Havndal), 8983 (Gjerlev J), 8990 (Fårup), 9293 (Kongerslev), 9330 (Dronninglund), 9340 (Asaa), 9352 (Dybvad), 9362 (Gandrup), 9382 (Tylstrup), 9460 (Brovst), 9490 (Pandrup), 9493 (Saltum), 9550 (Mariager), 9560 (Hadsund), 9575 (Terndrup), 9610 (Nørager), 9620 (Aalestrup), 9631 (Gedsted), 9632 (Møldrup), 9640 (Farsø), 9670 (Løgstør), 9681 (Ranum), 9690 (Fjerritslev), 9700 (Brønderslev), 9740 (Jerslev J), 9750 (Østervrå), 9760 (Vrå), 9830 (Tårs), 9850 (Hirtshals), 9870 (Sindal), 9881 (Bindslev), 9940 (Læsø), 9981 (Jerup), 9982 (Ålbæk)
-
L 160. Fremsat d. 6. april 2022. Af Transportminister Trine Bramsen. Lov om ændring af lov om godskørsel, lov om buskørsel, og lov om arbejdstid for mobile lønmodtagere inden for vejtransportsektoren1) (Kontrol af arbejdstid for mobile lønmodtagere inden for vejtransportsektoren) Forslaget skal implementere den del af EU’s Vejpakke, der fastsætter ændringer af reglerne om kontrol af arbejdstid for mobile lønmodtagere, der udfører vejtransportaktiviteter. Reglerne tilsigter at forbedre den generelle færdselssikkerhed, skabe bedre og mere ensarterede konkurrencevilkår i Europa og beskytte chaufførerne i vejtransportsektoren. Forslaget indfører som noget nyt myndighedskontrol med gennemsnitlig og maksimal ugentlig arbejdstid, pauser og natarbejde. Det sker som en udvidelse af den eksisterende vej- og virksomhedskontrol på køre- og hviletidsområdet.
Vedtaget i Folketinget den 12.maj 2022.-
Fra Europaudvalget /EU-Kommissionen.
Stævning indgivet mod Danmark omkring 25. timers reglen.-
EUU Alm.del - Bilag 502 Europaudvalget 28-april 2021-22 Stævning indgivet af Europa-Kommissionen har den 4. marts 2022 indgivet stævning ved EU-Domstolen mod Danmark med påstand om, at Danmark ved at begrænse den maksimale parkeringsvarighed på statsejede rastepladser langs motorvejsnettet i Danmark til 25 timer (herefter ”25-timersreglen”) har tilsidesat sine forpligtelser i henhold til bestemmelserne om den frie udveksling af transportydelser, som fastsat i artikel 1, 8 og 9 i Rådets og Europa-Parlamentets forordning (EF) nr. 1072/2009 (herefter forordningen om international godskørsel) 1 .
Cabotage kørsel personbefordring:
FØLGENDE BEGRUNDEDE UDTALELSE Kongeriget Danmark har i strid med artikel 258, stk. 1, i traktaten om Den Europæiske Unions funktionsmåde tilsidesat sine forpligtelser i henhold til artikel 15, litra b), i forordning (EF) nr. 1073/2009 ved at fastlægge en administrativ praksis på grundlag af en alt for restriktiv fortolkning af udtrykket "i en begrænset periode" i artikel 2, stk. 7, første led, i forordning (EF) nr. 1073/2009. I henhold til artikel 258, stk. 1, i traktaten om Den Europæiske Unions funktionsmåde opfordrer Kommissionen Kongeriget Danmark til at træffe de nødvendige foranstaltninger for at efterkomme denne begrundede udtalelse senest to måneder fra modtagelsen af udtalelsen.
Udfærdiget i Bruxelles, den 19. maj 2022, fremgår af forordningen og navnlig af dennes artikel 14 og artikel 15, litra b), at enhver transportvirksomhed, der udfører personbefordring ad vej for fremmed regning, og som har en fællesskabstilladelse, har ret til lejlighedsvis at udføre cabotagekørsel. Cabotagekørsel defineres i nævnte forordnings artikel 2, nr. 7), første led, som værende: "national personbefordring med bus for fremmed regning, som en transportvirksomhed udfører i en begrænset periode i en værtsmedlemsstat" De danske myndigheder anførte ligeledes, at deres fortolkning gælder for al bus cabotage (dvs. national transport) med undtagelse af rutekørsel, der udføres som led i international rutekørsel, da denne aktivitet kræver tilladelse i værtsmedlemsstaten. Det præciseredes endvidere, at en transportvirksomhed kan udføre et ubegrænset antal cabotage ture i én (og kun én) periode på (op til) syv på hinanden følgende dage inden for en kalendermåned (dvs. det ville ikke være muligt at udføre to eller tre cabotagekørsels perioder i Danmark uden at overskride den maksimale månedlige periode på syv dage).
Lovforslag L 188 Fremsat 28 april 2022.af Udlænding og integrationsminister Mattias Tesfaya. Forslag til lov om ændring af udlændingeloven (Styrket international rekruttering på rimelige arbejdsvilkår og målrettet mangel på arbejdskraft) Nedsættelse af Beløbsordningen midlertidig, blev forkastet ved 3. behandlingen. Beløbet 448,000 kr. blev ikke nedsat til 375,000 kr.
Forkastet ved 3.behandlingen i Folketinget. 8-april-2022.
Lovforslag nr. L 189 A:Fremsat af Udlænding og integrationsminister Mattias Tesfaya. 28.april 2022. Delt i 3. Lovforslag. 189 A, -!89 B.-189 C.
Forslag til lov om ændring af udlændingeloven. (Indskrænkning af retten til at drive virksomhed i visse tilfælde ved overtrædelse af reglerne om beskæftigelse af udlændinge og ophævelse af muligheden for forlængelse af opholdstilladelse for greencardhavere m.v
Lovforslag L.189.A. Blev forkastet i Folketinget d. 8- april -2022.
-
Invitation til Rejsearbejdere.dk, ved Formand H. E. Meyer til at deltage Paneldebat.TV 2. News 26.april 2022 kl. ca. 16.00. Ligningsrådets nye satser Befordringsfradrag 2022. Deltager var Holger K. Nielsen, tidligere Skatteminister med. flere. Formand fra Rejsearbejdere.dk kom med kritik, af, at den kommunale skatteprocent skulle sættes op fra fradragsværdien på ca.25,5 procent til et langt højere niveau. Endvidere henviste formanden også til værdien af Brofradraget og at man i Tyskland snart nedsatte Benzin og Diesel afgifter der kun ville forøge GrænsehandlenHvad er værdien af befordringsfradraget? Når du får 1,98 kr. i kørselsfradrag for en kilometer, betyder det ikke, at du får 1,98 kr. lige ind på din konto. Som med andre fradrag har også befordringsfradraget en såkaldt skatteværdi. Værdien er ifølge SKAT cirka 25,6 procent. Med andre ord sparer du ca. 25,6 kroner i skat for hver 100 kroner du har i befordringsfradrag.Svar fra Klimaminister. Dan Jørgensens 7.april 2022. Lovforslag L 158. Bilag 29.Energistyrelsen har oplyst, at Energistyrelsen er meget opmærksom på prisudviklingen på træpiller og har bemærket, at prisen er steget jævnt over en længere periode. Det er dog endvidere Energistyrelsens vurdering på baggrund af Energistyrelsens teknologikatalog, prisstatistik fra Biobrændselsforeningen samt drøftelser med Biobrændselsforeningen og en leverandør, at den gennemsnitlige merudgift i fyringssæsonen (sammenlignet med året forinden) var lavere end de tilsvarende gennemsnitlige merudgifter for varmeforbrugere, der anvendte gas og el.
Henvendelse nr.2.Til Lovforslag L 158 bilag 9. 6 april 2022 fra foreningen Rejsearbejdere.dk til Klima-, energi- og forsyningsminister Dan Jørgensen og Folketingets Klima-, energi- og forsyning Udvalg.Vi, fik ikke noget svar på hvorfor udgifter til træpiller, som supplerende varmekilde til elvarmepaneler. mv. Ikke skal tillægges elforbruget på de 1500 kWh Elvarme i december 2021. Sammenlagt vil det overstige udgifterne på 1500 kWh Elvarme i december 2021. alt efter hvor stor boligen er.
fra Klimaminister Dan Jørgensen Lovforslag L.158. 6. april 2022. Hensigten med varmechecken er at give en økonomisk håndsrækning til nogle af dem, der rammes allerhårdest af de høje energipriser. Det fremgår af Aftale om målrettet varmecheck, at varmechecken målrettes husholdninger med varmekilder, der er særligt udsat for prisstigninger, herunder bl.a. individuelle gasfyr og fjernvarmenet med en høj gasandel Derudover at støtten ikke skal gå til danskere med meget høje indtægter, hvorfor der er fastsat en indkomstgrænse, så alene, husstande med en samlet, årlig, personlig indkomst på maksimalt 650.000 kr. (efter AM-bidrag) modtager varmechecken.
Borgeren vil fortsat kunne rette henvendelse til Folketingets Ombudsmand og Datatilsynet, hvis borgeren f.eks. ønsker at klage over en afgørelse truffet i medfør af denne lov, ligesom borgeren vil kunne indbringe sagen for domstolene.
-
Henvendelse nr.1.Lovforslag L.158 Fra foreningen Rejsearbejdere.dk til Klima-, energi- og forsyningsminister Dan Jørgensen og Folketingets Klima-, energi- og forsyning Udvalg. 4.april 2022 Bilag 4.
Bemærkninger fra Rejsearbejdere.dk. Forslag til lov om engangstilskud til husstande med lav indkomst og varmekilder omfattet af ekstraordinære prisstigninger i fyringssæsonen 2021-2022. Sjældent har man set et mere skævt lovforslag der tangerer lovsjusk. Behandlingen af lovforslaget er for kort. Årsindkomsten for 2020. skal danne baggrund for beregningsgrundlaget for varmechecken, uanset om der er sket sociale begivenheder som skilsmisse, ledighed, sygdom, dødsfald, ferie i perioden 2020-21.
Disse borgere, har så har en stor indkomstnedgang i 2021-22. Men, har så ikke ret til en varmecheck. Endvidere skal et forbrug over 1500 kWh Elvarme, i december 2021.Være retningsgivende for beregningen af varmetilskuddet til Elvarme. Denne beregningsmetode er helt hen i hegnet, der tages ikke højde for udgiften, at der i boligen bruges andre, varmekilder som f.eks. træpileovne, træpilefyr, brændeovn, oliefyr, som et supplement til at opvarme boligen.
Udgifter til træpiller har haft en stigning på næsten ca. 100 % i perioden november - marts 2021-22. fra 30 kr. til 60 kr. pr. 15. kg. Pr. sæk træpiler. Dette beløb overstiger langt varmetillæggets max grænse for pensionister på 22,700 kr. De har ikke mulighed for Fjernvarme - Varmepumpe. Fordi banker og kreditforeninger vurderer, rådighedsbeløbet er for lille, ved optagelse af lån til projektet. Dette store problem gælder også for lavtlønnede borgere i udkants Danmark.
Invitation om et høringssvar til Rejsearbejdere.dk fra Skatteministeriet. 4.3.2022. J nr. 2022-753Resumé af forslag til lov om ændring af lov om afgift af elektricitet, lov om skattefri kompensation for forhøjede energi- og miljøafgifter og ligningsloven (Nedsættelse af den almindelige elafgift, afskaffelse af grøn check for ikkepensionister m.v. og forhøjelse af det maksimale beskæftigelsesfradrag) Der foreslås en markant lempelse af den almindelige elafgift i form af, at den fra juli 2022 lempes med 14 øre pr. kWh, stigende til 17 øre pr. kWh frem mod 2030.
Rejsearbejdere.dk sendte følgende bemærkninger som høringssvar.Lempelsen af afgiften på elektricitet er vanskelig at forudsige. hvordan fremtiden ser ud helt til år 2030.
Udregningen på lempelsen kan blive slået total ud af balance, som det er sket for nuværende, hvor der lige nu arbejdes på et haste lovtiltag fra Klima-, Energi- Forsyningsministeriet om, varmecheck til boliger med opvarmning med gas og elektricitet.
I stedet for forslaget om lempelsen burde der anvendes ny en metode således at, indkomstniveauet var retningsgivende for afgifterne på elektricitet, således at borgere med lavindkomst betaler efter evne, og ikke som for nu, hvor alle borgere stort set betaler samme pris. Bortset pensionister og andre borgere der får varmehjælp. Som det er for nuværende og med lovforslaget om varmecheck er det, kun en gang dobbelt-administration.
-
Svar Skatteministeren. Lovforslag L.121 -bilag 5. 8.marts 2022Det følger af aftalen om finansloven for 2022, at håndværksdelen i Boligjobordningen afskaffes med virkning fra 1. april 2022. Afskaffelsen af håndværksdelen skal ses i sammenhæng med den aktuelle situation med høj efterspørgsel efter håndværkere. Derudover står Danmark i en økonomisk situation, hvor der er behov for, at finanspolitikken strammes.
Det gælder for boligjobordningens håndværksydelser generelt, at omtrent ¾ af det udførte arbejde vurderes at ville være blevet udført også uden et fradrag. Skatteministeriets seneste analyse af Boligjobordningen viser således, at for håndværksydelser generelt er det en relativt lille andel af brugerne, som svarer, at de ikke ville have fået arbejdet udført, hvis der ikke kunne opnås fradrag for lønomkostninger, jf. Skatteøkonomisk Redegørelse 2021. Med hensyn til husholdningernes mulighed for energirenoveringer mv. bemærkes, at der i regi af Klima-, Energi- og Forsyningsministeriet er mulighed for at få tilskud til en række boligforbedringer, der sparer energi, fx konvertering til varmepumpe og efterisolering
-
Henvendelse til Skatteminister Jeppe Bruus og Folketingets Skatteudvalg. Vedrørende L 121 Forslag til ændring af Ligningsloven. Fremsat 9. februar 2022.
(Afskaffelse af håndværkerydelser efter Boligjobordningen)Det er med stor bekymring at der sker en afskaffelse af håndværkerydelserne. Foreningen Rejsearbejdere.dk havde i året 2011 fremsendt flere forslag til Folketingets Boligudvalg b.la. om en sådan ordning der nu skal afskaffes.
Det undrer os at, håndværkerydelser, der er med til at nedsætte sæsonledigheden om vinteren for håndværkere skal fjernes med et pennestrøg. Resultatet vil være at flere unge, ikke vil søge ind på en håndværkeruddannelse på grund af dimittendsats ved ny ledighed. Det er en skandale for regeringen med lovforslaget vil gøre endnu vanskeligere at hverve lærlinge til håndværker-uddannelser.
Vil Skatteministeren komme med en fornuftig forklaring, hvordan en lavtlønnet arbejdstager eller par i provinsen i udkantkommuner skal få råd til at energirenover sin bolig. For en folkepensionist eller også, et pensionistpar, er det håbløs opgave med de almisser der modtages i folkepension for nu.
Samtidig med at håndværkerydelsen falder bort, kommer der nye krav om kloakseparering i flere kommuner. Med store omkostninger for boligejerne, på deres private grund uden mulighed for at låne til det. Det er her at regering skulle have sat ind med en indkomstbasseret Håndværkerydelse til dem.
På grund af de stigende energipriser, fødevarepriser, vil mange boligejere vælge, at lade boligen forfalde. Monterer brændeovne i boligen og fyre med miljøskadeligt affaldstræ og andet affald.
Ligesom, sort og illegalt arbejde vil igen, give unfair konkurrence til håndværksfirmaerne.
Med stigende udgifter til renter på ikke fast forrentet lån, vil man igen se ledigheden stiger i, næsten samme takt som under tidligere kriser i fattigfirserne.
TRU Alm. Del - endeligt svar på spørgsmål 256 7.marts 2022. Der arbejdes med sagen i Folketingets Transportministerium og der vil komme en afklaring i løbet af foråret/efteråret omkring tredjelandskørsel. Har transportminister Trine Bramsen meddelt. Foreningen Rejsearbejdere kom med en kraftig kritik, at dette problem, ikke var med i Lovforslag L.62.
-
29 nov. 2021 Henvendelse til Transportminister Benny Engelbrecht og Folketingets Transportudvalg vedrørende. Lovforslag L. 62.Forslag til Lov om ændring af lov om godskørsel, lov om buskørsel og lov om udstationering af lønmodtagere m.v.1) Fremsat 10. november 2021. (Tilladelsesordning for international godskørsel i varebiler, ændrede betingelser for udøvelse af national godskørsel i varebiler, udstationering af førere i vejtransporten m.v.)
-
Medsendt N O T A T Bidrag til svar fra transportministeren på udvalgsspørgsmål vedr. L 62 6. december 2021 J.nr. 2021 - 11261 CALI Mette Buur Anledning Beskæftigelsesministeriet er af Transportministeriet anmodet om at bidrage til svar på spørgsmål 52 vedrørende L 62- Forslag til lov om ændring af lov om godskørsel, lov om buskørsel og lov om udstationering af lønmodtagere m.v. (Tilladelsesordning for international kørsel i varebiler, ændrede betingelser for udøvelse af national godskørsel i varebiler, udstationering af førere i vejtransporten m.v.). . I
§ 1 indsættes efter stk. 2 som nyt stykke: »Stk. 3. Den, der er etableret på dansk område og udfører international godskørsel for fremmed regning med dansk indregistreret varebil eller vogntog med en samlet tilladt totalvægt, der overstiger 2.500 kg, skal have tilladelse hertil.
-
I ønskes alle en god sommerferieP.B.V.
Hans Erik Meyer